Brasil - Rio de Janeiro

Det har tatt litt tid,men naa kommer endelig det foerste blogginnlegget fra oss (Tone og Annika)!:)
Rio de Janeiroooooo!

Vi hooket opp paa flyplassen i Rio de Janeiro fredag 2.september, og var klar for en fantastisk tur videre. Vaart foerste hinder kom allerede etter noen minutter, da vi skulle ta ut noe cash for aa komme oss fra flyplassen og inn til hostelet. Vi gikk optimistiske bort til en minibank og dro kortene vaare i god tro om at pengene ville stroemme ut. Den gang ei. Vi proevde samtlige av de ca 20 minibankene rundt om paa flyplassen uten hell, og fortvilelsen kom snikende. Denne fortvilelsen var tydeligvis synlig for andre rundt oss, saa etter en stund kom vi i kontakt med en meget snill brasiliansk mann som tok oss med rundt til alle minibankene nok en gang. Etter en stund med medlidenhet bestemte han seg for aa gi oss 50 brasilianske dollar, oenske oss lykke til paa ferden og gi oss noen godord om at Jesus loves you.
Saa,fortsatt uten penger, hoppet vi i en taxi i haap om at denne tok kredittkort, noe vi fikk rett i. Vi kom oss derfor etter mye om og men inn til Rio.
Hostelgata vaar

Slitne som vi var etter to lange reiser, kunne vi likevel ikke sitte inne en fredagskveld i Rio, saa turen gikk til Lapa hvor de har et yrende nattliv ute i gatene.
Rios uteliv

En reggae club i Lapa

Oss  paa reggae club

Oss paa reggae club

Gatelivet i Lapa

Paa loerdag gjorde vi noe av det alle turister er noedt til aa gjoere; vi tok en tur opp for aa se paa Jesus. Han staar oppe paa en hoeyde som ga oss en kjempefin utsikt over byen!

Christ again!

Tone doing the Christ pose!

Annika

Et eller annet dyr som vi trodde het Possom. men det fikk vi avkreftet. Noe mer vet vi ikke.

Tone og Annika

Utsikten  ut over Ipanema hvor vi bor

Utsikten ut over Ipanema hvor vi bor

RIO

Soendag morgen spratt vi opp av sengen for aa bli med paa en tur til favelaen, altsaa de fattigste delene av byen. Pga feil innstilling paa kameraet deler av denne dagen, har vi dessverre faa bilder aa dele. Turen var kjempefin med masse nyttig og spennende informasjon!
Paa besoek i favelaen!

Oss to i  favelaen

Oss to i favelaen

Midt i favelaen

Ettersom temperaturen her nede har vaert en smule kjoeligere enn hva vi hadde forventet, maatte vi ta turen innom et kjoepesenter for aa faa kjoept litt varmere klaer. Turen til kjoepesenteret ble av den litt strabasioese typen ettersom vi ikke kan et ord portugisisk og ikke ante hvor vi skulle av. Med god hjelp fra to lokale gutter, kom vi oss heldigvis velberget baade fram og tilbake.
Den ene snille gutten tipset oss om sambakveld paa en bar ikke langt fra der vi bor,saa etter en kjapp dusj, hoppet vi i en taxi sammen med to andre gutter fra hostelet. Vi laerte noen grunnleggende sambatrinn, saa naa har vi noe aa jobbe videre med!
Paa sambabar med en brasilianer, en italiener og en spanjol

Ny uke, nye muligheter! Mandag morgen ble vi hentet av Thiago (vaar turguide) som tok oss med paa en hikingtur inne i Rios skoger. Turen var fantastisk med flott utsikt og artige syn underveis!
Oss to pluss Dave fra hostelet paa hikingtur.

Paa toppen sammen med vaar turguide Thiago.

Fantastisk utsikt over Rio og Ipanema beach.

Utsikt over den vestlige delen av Rio.

Julius jr i et tre.

Paa skogstur.

Tone midt i bambusskogen

Etter turen hadde vi baade svette mellom pupper og i barten, saa vi tok turen ned til stranda for aa avkjoele oss. Kjempedeilig!
Paa Ipanema beach

Posted by AnnikaSS 14:34 Archived in Brazil Comments (2)

O to the C

Orange County

Etter noen dager i Vegas overnattet vi hos Mark før vi vendte nesen sørover. Vi følte at vi kunne ikke forlate California uten å ha hengt litt på beachen. Vi bestemte oss derfor for a dra til Orange County og Laguna Beach.
Orange county

Laguna Village

Laguna Beach er et koselig lite sted ca 1,5 timer fra LA med litt butikker og en lang fin strand. Vi bodde på et hotell 1 min fra stranden.
Hotellet vårt

Første dagen chillet vi bare på stranden etterfulgt av en middag på et sted som heter Las Brisas. Der spiste vi en kjempe god king lobster/prawn/crab/scallop rett med ris. Dagen etter hadde vi store planer om å bade i den deilige sjøen, men havet ville det anerledes.
Laguna beach 3

Laguna beach 2

Herman

Laguna Beach

Digg middag.

Dønningene og bølgene var så store at det ikke var lov å bade. Så etter en frokost på Orange Inn ble det det bare solig i steden for.

Herman

Orange Inn/frokost stedet vårt

Bye LA

For natten har vi tatt inn på et hotell i nærheten av flyplassen ettersom Hermans fly hjem til Norge går kl 7 imorgen tidlig. For min del går ferden videre til Brasil og Rio hvor jeg skal møte opp med Tone. Så farvel LA for denne gang. Håper å komme tilbake snart!

Posted by AnnikaSS 21:11 Archived in USA Comments (1)

(Entries 11 - 12 of 17) « Page 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 »